Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2007-11-05

borok

A tavalyi siker után nyilván az idén is elindult a borkészítés projekt. Ugyan a téma a díszkert kialakítása miatt nem kapott helyet a blogon az elmúlt hetekben, jelentem minden rendben halad. A hétvégén már mintavétel is volt, így lendületet kaptam, hogy pótoljam a beszámolót.

Mivel a saját szőlő még mindig csak 2 éves, így éppen csak termett, amolyan promóciós céllal. A szőlőt tehát idén is vettem, de most muscat ottonelt választottam. Ezt a fajtát én is telepítettem, 2 év múlva remélem már szüretelem is, így gondoltam kipróbálom előre, milyen bor várható tőle saját készítésben. A szőlőt Egertől nem messze, Feldebrőn vettem, szedve, zsákokban, 18-as mustfokkal 95 Ft/kg áron.

A feldolgozás a tavalyihoz hasonlóan zajlott, kicsit talán kevésbé aprólékosan, de azért a részletekre ügyelve. Bogyózós darálom még mindig nincs (idén a zsellérbrigád helyettesítette), így ismét kézzel szemeztük és válogattuk a szőlőt.


A darálás után minimális kénezés mellett 4 órás héjon áztatás, majd lightos préselést és pár órás ülepítést követően fajtaélesztő kíséretében a must a hordóba került.


Mivel korai érésű szőlőről van szó, a szeptember közepén történtek után a zajos forrás a hónap végére be is fejeződött. A bort most kóstoltam először, a részeredmény igen jónak tűnik, különösen az intenzív gyümölcsös illat és a várható (még zavaros) szín tetszik.


A fentiek alapján itt az idő az első fejtésre, a hétvégén mindenképpen aktuális.

A bor projekt ezzel ki is merülne, de - ahogy arról korábban írtam - a nászajándékba kapott új hordóhoz olaszrizling mustot is kaptam, így ezzel idén két szálon futnak majd a boros események. Utóbbi számomra érthetetlen módon még közepes lendülettel forr, tehát erősen várakozó állásponton vagyok. A lényeg, hogy idén már nem csak borról, hanem borokról van szó. Máris kétszeres esély a borversenyen.

Nincsenek megjegyzések: