Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2007-03-12

munkák a szőlőben

Vasárnap gyönyörű idő volt, folytatódtak a tavaszi munkák. Mivel a gyümölcsössel múlt héten végeztem, ezúttal a szőlő került sorra.

Az őszi tárgyázás előtti szántáskor a sor mindkét oldaláról középre fordítottuk a földet, így elsőként a bakhát kinyitása következett. A földet csak a tőkék körül bontottam meg, a többit majd az első robizáskor megcsinálom. A bakhát nyitásával így tányérok lettek a tőkék körül, ez a robizásig jó kis vízgyűjtő lesz.


Az egy éve (tavaly tavasszal) telepített és magaskordonra tervezett szőlőt idén még teljesen visszametszettem, azaz két rügyre. Azért is így döntöttem, mert tavaly némely tőkét erősebben elkapta a lisztharmat, én pedig mindenképpen teljesen egészséges vesszőkből szeretném a kordonkart kinevelni. A szakirodalom szerint a 120-130 cm magas és 60-80 cm hosszú kordonkar kialakítása 3-5 év alatt érhető el.


A metszés ezzel teljesen kész, még apróságokat javítottam a múlt héten metszett fákon. A szőlőből ugyanúgy minden össze lett gyűjtve és tűzre kerül, nehogy újra fertőzzön.


A kert tavaszi nyitása a lemosó permetezéssel fejeződött be. Idén Vegesol eReS ment mindenre, ez olaj, kén, réz keverék (0,1 kg fémréz/kg vegyszer tartalommal), a szer ökológiai gazdálkodásban engedélyezett vegyszer, szóval ettől még minden lehet bio.

2 megjegyzés:

Spicc írta...

Jó látni hogy újra élsz a blgoszférában!
Az új telepítésű szőlőnél nem írtál a harmatgyökerezésről, ami igen fontos, mert ezzel kényszeríted lefele a szőlőnövényt. Nem tudom hogy megcsináltad e, de ha nem akkor ajánlom hogy szánj rá egy kis időt, mert tényleg fontos.

bs írta...

Igen, tudom, nezegettem, de nem nagyon talaltam harmatgyokereket. Az elso robizas utan azert majd meg egyszer csekkolom.