Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2008-06-04

róbert

A téli gépkarbantartás kapcsán már említettem, hogy a robi kapám a tavalyi vérátömlesztés után őszre megint lebetegedett, így idén mindenképpen lépnem kellett az ügyben. A helyi ezermester az átvizsgálás után megállapította, hogy nem egy egyszerű megfázásról van szó, mert a dugattyú annyira megkopott, hogy cserélni kellene, a fél karburátorral együtt, 18-20 ezerért. Figyelembe véve, hogy a gépet 1972-ben tolták ki a cseh gyárból és én 3 éve 15 ezerért vettem, gyorsan kiszámoltam, hogy ez nem biztos, hogy a legjobb befektetés lenne, ezért nyugdíjazása mellett döntöttem (persze az alkatrész és eredeti gépkönyv iránt érdeklődők jelentkezését is várom).

Áprilisban aztán beindult a keresgélés: az első érdekes darabot a gazdaságos reklámújságban hirdették, de valójában egyik áruházban sem volt (telefonon azt mondták, hogy 2 darab volt, de már elvitték). Így végül az egyik online kertészeti áruházban lőttem ki egy éppen akciós masinát, 4,5 LE négyütemű honda motor, 4 kapatag, 2 tárcsa, 60 cm munkaszélesség, 99 ezer ropi. A felépítés hasonló a régihez, de ezen a kerék már hátul van, viszont megspórolják a kapálásnál használt támasztékot, mondván rakd be a kereket tartó vasat fejjel lefelé.


A kétütemű-négyütemű váltás akkora mint a fekete-fehér után a színes tv. Egyenletesen jár, csendesebb, finomabb. Az ősz óta robi-hiányban szenvedő szőlő pár kör után át is alakult.




A munkamélység szerintem szuper, feleségem viszont kifogásolta, hogy annyira "habosra" kapáltam a sorokat, hogy kötözéskor elsüllyed a földben. Na tessék, hogy lehetek ennyire figyelmetlen...

Nincsenek megjegyzések: