Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2006-10-05

baaaaaj van

Baj van. A ház hátsó fala egyik hétről a másikra elkezdett vizesedni. Kivülről rendesen kiverte a nedvesség, belülről csak érezni, hogy nedvesség van a falakban, kivéve, hogy a tiszta szoba sarkában megjelent egy kis folt.


Átgondolva a helyzetet, csak a kb. 1 hónapja lerakott padló lehet az oka, hiszen azon kívül semmi sem változott. A padlót korábban iszonyat mennyiségű tanakodás és tökölés után a padló lerakása címszónál leírt módon raktam le. Az ötletet olvastam, de a jelek szerint nem ezt kellett volna választani. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az ötlet nem jó - lehet, hogy én centiztem el valamit, vagy csak a nálam lévő körülmények között nem működik. Mindenesetre most írtam az ötletadónak, kiváncsi vagyok a véleményére.

Összefoglalva egy NEM követendő módszert: szigetelőpapír a döngölt földre, 10 cm hézagot hagyva körben, minden faltól. Rá párnafák, párnafák közé homok, a 10 cm hézagba kavics.

Szóval a nagy elkeseredés közepette tegnap felszedtem egy kis darabot a vadiúj, frissen olajozott padlóból, hogy megnézzem, mit történik. A helyzet elszomorító: a hézagot kitöltő kavics teljesen száraz, azonban alul már igencsak nedves a föld és a fal földdel érintkező alsó része. A szigetelőpapír alá nyúlva azonban teljes csőd - a föld olyan nedves, hogy gombóc gyúrható belőle. Szóval a talajpára nem kispályás, ez komoly nedvesség.


Miután a szigetelőpapír rajta a párnafákkal már április óta le volt fektetve (mindenféle vizesedési probléma nélkül) arra jutottam, hogy a hézagot nem kellett volna kaviccsal feltölteni. Úgy tűnik, ez lefojtja a dolgot és csak bezárja a nedvességet.

Kármentési tervként a következőre jutottam: a hátsó fal mellett végig felszedem a fal melletti sort (szerencsére a fallal párhuzamosan van a padló) és kiszedem a hézagból a kavicsot. Abban bízom, ez elengendő 'helyet' jelent majd a szigetelő alatt összegyűlő nedvesség elpárolgásához. A többi fal esetében nem kritikus a probléma (a hátsó falnál a kívülről jelentkező nedvesség-terhelés nyilván rájátszik), így azokkal egyelőre várok. Egyébként az oldalfalak (válaszfalak) esetében ha akarnék sem tudnék mit tenni, hiszen itt merőleges a padló, tehát az egészet fel kellene szedni.

Szóval, most meglehetősen el vagyok kenődve, hiszen végre kész a ház, lehetne kezdeni berendezni, erre 3 év után újra beköszönt a mumus. Sajna a fal a múlt heti jó időben sem száradt ki, most a rossz idő kezdetével pedig csak rosszabbodhat az állapot.

További fotók a kármentésről hétvégén, akinek van bármilyen ötlete, javaslata írjon kommentet plz.