Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2006-09-16

közben a kertben

Kezdeti zöld-idill, a még eredeti, de azért rendberakott kertben:


Először csak fűnyírás volt, az viszont rendesen. A fenti - korábban szántóként használt - terület karbantartása elég macerás volt. A technikai fejlődés teljes spektrumát végigvettem: kaszálás, villany fűnyíró, benzines fűnyíró. Már tervezem a kistraktort 92 cm vágószélességgel.



A rákövetkező évben hosszirányban megfeleztem a területet, jobb oldalára Pista (szomszéd) és a traktor segítségével trikitáré (3 gabona keresztezése, takarmányként használják) került.




Feri a tető után Columbus fedélzeti fülkéjében.



A trikitáré (illetve a tavaly vetett kukurusz) átmeneti megoldásként kiváló volt, amíg a másik oldalon elindult a gyümölcsös telepítése. 3 sor, soronként 12 fa, őszi, kajszi, alma, szilva, körte, meggy, cserkó. Az ültetés évében nem füvesítettem, ami hiba volt. Azóta egyértelműen látni, hogy a gazos-ritkán-robizott földben sokkal lassabban nőnek a fák, mint a ritkán nyírt füves területen.

A füvesítésre tavaly került sor, így csak a fák körüli kb. 60 cm átmérőjű tányért kell tisztán tartani, viszont a robihoz képest sokkal többször kell a füvet nyírni. A szakirodalomban sokmindent olvasni ezzel kapcsolatban. Szerintem a következő nézet áll legközelebb a valósághoz: a fű nélküli föld sokkal több vizet párologtat, mint amennyit a fű felvesz. A füvesítés még a locsolást figyelelembe véve is jobb megoldás, bár én 3 év alatt összesen egyszer adtam a fáknak külön vizet.




Közben a kertből fokozatosan eltűntek a felesleges dolgok.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tritikálé, mint takarmánynövény a búza (Triticum) és a rozs (Secale) keresztezésével alakult ki. A nevét is a két növény tudományos nevének összevonásából kapta. Amúgy vidéken gyakran hívják tritikárénak. Nagyon tetszik az oldal és gratulálok az eddigi munkához!

bs írta...

Nem tudtam hatteret, koszi a javitast.