Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2007-05-30

kártevők

Az elmúlt hetek időjárása igencsak kedvezett a kártevőknek, ennek ellenére egyelőre semmilyen komolyabb problémával nem találkoztam a kertben. Kopp-kopp-kopp.

A hétvégén fűnyírás és a fák tányérozása volt a projekt.


Ahogy korábban írtam, az ősziket idén is elkapta a tafrina, ezen már nem is kesergek. A második generációs levélzet most tünetmentes. A szilván és a körtén találtam kisebb rovarkárokat, de ezek nem jelentősek. Előbbit valószínűleg cserebogár rághatta meg, a körét pedig hajtáshervasztó darázs szurkálhatta össze. Utóbbinál fontos, hogy a nőstény lárvái a pusztoló hajtásrészben fejlődnek, úgyhogy ezt mindeképpen érdemes levágni és elégetni.


A körte ettől függetlenül persze szépen fejlődik és a nyári alma is jól néz ki.


A legjelentősebb kártevő sajnos én magam voltam, a jelek szerint az egyik korábbi permetezés megperzselt néhány hajtást. Szerintem a kén lehet a hibás.


A levéltetvek most akartak megjelenni, a szőlő alatti gazon tartottak gyülekezőt, de még idejében lebuktak. A karburátortisztítás után újraéledő robival a szőlő is rendbe lett téve.


A kb. 2-3 cm átmérőjű, ferde állású kijáratokon közlekedő kertlakó személyére nem sikerült fényt deríteni, pedig legalább 15-20 nyílást találtam szerteszét a gyümölcsösben.


A szőlő is szépen fejlődik, az élenjárók most érik el a 120 cm-en lévő ideiglenes madzagot. Néhány tőkén már virág is van, reméljük megmutatja magát mindhárom fajta.


Végezetül egy kép a szomszédból, Aranka néni veteményese sem gyenge.

Nincsenek megjegyzések: