Parasztház felújítás, vályog, kert, gyümölcsös, szőlő, bor. Hétvégék falun. www.paraszthaz.com

2008-03-11

58 nap

A bort eddig egyszer, december közepén fejtettem. Ahogy akkor arról beszámoltam, az egészen jónak tűnő borban valami kesernyés illetve acetonos íz volt. Nem sokkal később - részben a kommentek alapján - kétszer is megszellőztettem és minimális ként is kapott. Azóta hagytam pihenni, aminek meg is lett az eredménye.


A bor most színre gyönyörű aranysárgás, illatra a szellőztetések ellenére elképesztően gyümölcsös és muskotályos. Vakteszten mindenki sió szőlőlének mondaná. Ízre javult, az acetonos mellékíz legyengült, bár a kesernyés még mindig középerős. Ha ilyen marad, nyári fröccsnek akkor is hibátlan lesz, de remélem még tud javulni. Ennek érdekében gyorsan átfejtem és megkénezem még egyszer. Sietni kell, hogy legyen ideje szépen letisztulni, mert május 10-re kiírták a borversenyt és addigra csúcsformában kell lennie. Irány a dobogó.

Nincsenek megjegyzések: